top of page

3 אמנים צעירים במיוחד שכדאי להכיר


Yellow Days


ג׳ורג׳ ואן דן ברוק הוא רק בן 18, וכבר גורם ללעשות מוזיקה טובה, עם גרוב אמיתי, להראות כמו משהו חסר מאמץ. הוא התחיל ב׳עשה זאת בעצמך׳, כתב, הלחין והפיק שירים מחדר השינה שלו באנגליה והעלה אותם לסאונדקלאוד. קולו הצרוד ממסגר צלילים חלומיים ורכים, שמבטאים, לפי ראיון איתו במגזין tmrw: את ״ההרגשה של להיות צעיר ולהיות מוצף ברגשות״. ברוק מספר שהוא מושפע מהרבה בלוז ששמע שהיה צעיר, וגם מאמנים יותר עכשוויים, כמו פרנק אושן ומק דימרקו.  ב2016 הוציא יחד עם הלייבל הלונדוני ״Good Years״ את האיפי המצוין Harmless Melodies, שכלל בתוכו את השיר Your hand Holding Mine, שבקצב איטי יחסית, סינתיסייזרים והקול הצרוד של ברוק מצליח להיות בלדה מרגשת שאי אפשר להפסיק לשמוע.


 Clairo


קלייר קוטריל בת ה-19 מבוסטון גם עושה מוזיקה מחדר השינה שלה, עם סאונד לו-פיי כיאה לשיטה. היא התחילה בגיל 14 עם קאברים לשירים שהעלתה לסאונדקלאוד ולפעמים העלתה שירים גם ליוטיוב, ותמיד התייחסה להכל בצורה אינטימית ואישית, שיריה היו מוערכים בתוך קהילה קטנה של מעריצים, בעיקר חברים וחברים של חברים. בתחילת אוגוסט קליירו העלתה את הקליפ לשיר Pretty Girl ליוטיוב, קליפ שצילמה בחדר השינה שלה ביום שיער רע - היא התעוררה בבוקר עם עור שמנוני, שיער שלא מסתדר ולא היה לה מה ללבוש אבל היא החליטה לצלם את הקליפ בכל זאת, כי רצתה להעביר את המסר שזה בסדר להרגיש רע בימים מסוימים לגבי עצמך ולא להיות מושלם כל הזמן. את השיר עצמו היא כתבה על מערכת יחסים שהייתה לה שבה היא הרגישה את הצורך לשנות את עצמה כל הזמן, להתאפר, ללבוש חצאיות ולשנות את הדרך שבה היא מדברת כדי לגרום לבן הזוג שלה לאהוב אותה יותר. כשהיא צילמה את הקליפ היא אפשרה לעצמה להיות  מי שהיא באמת. הקליפ צבר תאוצה ביוטיוב ונהפך לויראלי, עם יותר ממיליון וחצי צפיות. קליירו יוצרת מוזיקה פשוטה עם קפיצה בין ז׳אנרים שונים וגם עם אינטימיות שיש רק בחדר שינה של נערה בסוף גיל ההתבגרות.



Cosmo Pyke


קוסמו פייק בן ה-18 מלונדון יוצר מוזיקה שנשמעת כמו הרבה דברים: בלוז, ג׳אז, אינדי רוק קליל, ואפילו גם קצת אר אנד בי. חוץ מקול נהדר ועמוק, וכישורי הלחנה מרגיעים, פייק הוא גם אמן גרפיטי, דוגמן, סקייטר ולוחם צדק. הוא לא מפסיק לדבר על ה״תעשייה הרעה״ של המוזיקה בראיונות איתו, ומספר איך הוא חלק מהג׳נטרפיקציה בשכונה שהוא גר בה בפקהאם. פייק נולד בחדר שהוא גדל בו, והוא גר בו ויוצר את המוזיקה שלו ממנו גם היום. האיפי הראשון של פייק יצא בפברואר השנה, והוא אוגד בתוכו את הצבעוניות של חייו, ואת הגוון החם של קולו אך לא את הקול הפוליטי שלו (אולי חוץ מכעס על המשטרה שכמעט עצרה אותו על הגרפיטי שלו). המוזיקה שלו קלילה, עצלנית עם גיטרות קופצניות ונעימות באוזן. השיר והקליפ Great Dane הם דוגמה מושלמת לכך, הקליפ הוא בבואה של אחר צהריים עצל, פייק מנגן בגיטרה באגביות, ועליו שעונה בחורה יפה ועדינה. מחזה משובב.


51 צפיות0 תגובות
bottom of page